Fundacja Przyjaciele Martynki

Relacje a psychoanaliza, podejście poznawcze i systemowo-relacyjne - seminarium

Seminarium zostanie powtórzone  12, 19 i 24 października br. w godz. od 20.00- do 22.00

Seminarium 12 października poświęcimy omówieniu tego, jakie zmiany nastąpiły w podejściu psychoanalitycznym po integracji znaczenia doświadczeń relacyjnych z najwcześniejszego dzieciństwa, czyli wiedzy z teorii przywiązania Bowlby'ego. Omówimy wkład Mery Main, Daniela Sterna w rozumienie interpodmiotowości i jej związku z przywiązaniem, a także komunikację interpodmiotową noworodka w trójkącie pierwotnym: matka-ojciec-dziecko wg. Elizabeth Fivaz -Depeursinge.

 

19 października jako kontynuacja pierwszego seminarium odbędzie się seminarium on line poświęcone wzajemnym wpływom teoria - przywiązania podejście poznawcze. Na tym seminarium mówić będziemy dużo o wewnętrznych modelach operacyjnych. Zaczniemy od tego co sam Bowlby rozumiał przez "wewnętrzny"-"model"-"operacyjny". Omówimy też ich wpływ na postrzeganie, przetważanie informacji oraz nadawanie znaczenia doświadczeniu.  

Czytaj więcej

Trauma i interpodmiotowość - międzynarodowa konferencja

UWAGA!!!

 Informacja o dostępnych książkach i zapowiedziach kolejnych autorstwa G.Liottiego oraz A.Onofriego tutaj

 Wyniki badań A. Schore’a wskazują jednoznacznie, że głównym predyktorem zaburzeń posttraumatycznych w okresie dorastania i dorosłości jest przywiązanie zdezorganizowane/zdezorientowane w pierwszym dzieciństwie. (Schore, 2002). 

Wielu badaczy oraz psychoterapeutów zajmujących się zaburzeniami posttraumatycznymi zgadza się z tezą, iż poznanie i zrozumienie mechanizmów traumatyzacji logicznie związane jest z doborem rodzaju oddziaływań wspierających i psychoterapii, które można podzielić na dwie ogólne kategorie: top down i bottom up.

A jak było? Oto fragment zarejestrowanego wystąpienia dr Onofri 

 

 

Czytaj więcej

czym skorupka za młodu nasiąknie... - neurobiologia traumy wczesnodziecięcej i konsekwencje dla dalszego rozwoju

 UWAGA OSOBY ZAINTERESOWANE PROBLEMATYKĄ NEUROBIOLOGII PRZYWIĄZANIOWEJ TRAUMY WCZESNODZIECIĘCEJ

ZAPRASZAMY NA SEMINARIUM ONLINE O PODOBNEJ PROBLEMATYCE, SZCZEGÓŁY tutaj 

CENTRUM PSYCHOLOGII RELACYJNEJ 

FUNDACJA PRZYJACIELE MARTYNKI

ZAPRASZAJĄ NA SEMINARIUM ONLINE (WEBINARIUM)

 

 

Już wiemy, że nie "wszystko co cię nie zabije, to cię wzmocni". Wiemy też, że to co może być potencjalnie traumatyczne dla noworodka, dla dorosłego może być nic nie znaczącą sytuacją (bo "skorupkę" ma już mocniejszą, grubszą). Na seminarium spróbujemy sobie natomiast odpowiedzieć na pytanie: "Jeśli u dziecka we wczesnym dzieciństwie uruchomiły siĘ procesy .traumatyzacji otwierające drzwi do całego spektrum psychopatologii czyli jeśli "skorupka" już nasiąknęła", to nieuchronnie "na starość" musi "trącić". Czyli o neurobiologii (i nie tylko neuro i biologii) traumy wczesnodziecięcej i jej potencjalnego wpływu na zdrowie i chorobę mówić będziemy. 

Czytaj więcej

Trauma w świetle teorii multimotywacyjnej Liotti'ego

Od końca września 2019 zorganizujemy kolejne seminaria online wprowadzające w problematykę traumy relacyjnej skupiając się tym razem bardziej na traumie wczesnodziecięcej i traumie u dzieci i młodzieży.

Poruszaną problematykę możemy podzielić na trzy główne obszary;

1. POJĘCIE TRAUMY (MAMY JUŻ NOWE DEFINICJE I REDEFINICJE STARYCH KONCEPCJI TRAUMY)

2. NASTĘPSTWA TRAUMY: ŚCIEŻKI ROZWOJOWE CZY LOS?

3. TRAUMY ZŁOŻONE A PROCESY ROZWOJOWE: KIERUNKI ODDZIAŁYWAŃ

Czytaj więcej