Fundacja Przyjaciele Martynki

destrukcyjna agresywność i przywiązanie w świetle teorii motywacji Liottiego - webinar

UWAGA!

II część seminarium online odbędzie się 29 listopada w godzinach od 20.00 do 22.00

Osoby, które chciałby w tym seminarium uczestniczyć, a nie uczestniczyły w pierwszym mogą uzyskać dostęp do rejestracji pierwszej części seminarium. 

Cena udostępnienia nagrania i udziału w drugiej części to 160 zł. 

Link do formularza rejestracyjnego dostępny jest tutaj

 

John Bowlby powiadał, że system motywacyjny przywiązania można w pełni zrozumieć jedynie poprzez obserwację jego interakcji z innymi systemami motywacyjnymi, które podobnie jak system przywiązania mają wrodzoną bazę i które kierują zachowaniami człowieka w relacjach międzyludzkich

Czytaj więcej

Control-Mastery Theory - szkolenie dla psychoterapeutów

 Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na seminarium online, które poprowadzi prof. Francesco Gazzillo - autor książki "Zaufać pacjentowi. Wprowadzenie do Control Mastey Theory".

 

Celem seminarium będzie przedstawienie najważniejszych koncepcji Control-Mastery Theory (CMT), ich klinicznego zastosowania oraz empirycznych dowodów, które je wspierają. 

W szczególności zatrzymamy się nad koncepcją poczucia bezpieczeństwa, nad zdolnościami wyższych funkcji umysłowych oraz nieświadomej kontroli, nad motywacją do panowania nad problemami i traumami, nad formowaniem się patogennych przekonań i schematów, nad motywacjami prospołecznymi oraz poczuciem winy, a także nad testem świadomym i nieświadomym. 

Czytaj więcej

Rozwojowe kryzysy normatywne i nienormatywne - między traumą a rezyliencją

Erykowi Eriksonowi zawdzięczamy teorię psychospołecznego rozwoju  jednostki, czyli normatywne kryzysy, które w swym życiu napotka.

Profesor Scabini i profesor Cigoli stworzyli teorię rodziny, która łącząc własną wiedzę i kompetencje z indywidualnym rozwojem zgodnie z teorią Eriksona stworzyli teorię rodziny  relacyjno-międzypokoleniową. Rodzina ma swoje fazy rozwoju, a w każdej z nich normatywny kryzys do pokonania, mogą wydarzyć się też kryzysy nienormatywne, jak niemożność przejścia od bycia małżeństwem do bycia rodziną i pokonanie tego kryzysu otworzeniem się na "bycie rodziną inaczej" - czyli adopcję dziecka, którego się nie urodziło; inne nienormatywne kryzysy, to choroba jednego z członków rodziny, śmierć, rozwód, skutki różnych kataklizmów. Dlaczego jedne rodziny sobie z nim radzą a inne nie? Dlaczego jedne wychodzą z nich wzmocnione i rezylientne a inne osłabione?

Czytaj więcej

Interpodmiotowość wg. badaczy Infant Research = znaczenie dla psychologii rozwojowej i psychoterapii

W dniu 27 listopada 2019 r. w godzinach od 20.00 do 22.00 zapraszamy na seminarium on line, na którym przybliży koncepcje interpodmiotowości i jej znaczenia dla naszego rozumienia rozwoju dziecka oraz tego, jak badacze z The Boston Change Process Study Group przełożyli to na oddziaływania psychoterapeutyczne. TBCSG do psychoterapii wprowadziła między innymi pojęcia "momentu teraz" i "niejawnej (proceduralnej) wiedzy relacyjnej" (jak z samej nazwy można wywnioskować - wiedzy, której pacjent na sesji terapeutycznej nie opowie"), syntonizacji, synchronizacji oraz koordynacji. wiedza ta w innym świetle pozwala interpretować znaczenie relacji terapeutycznej, jako głównego i swoistego czynnika terapeutycznego.

Czytaj więcej

Trauma a interpodmiotowość

 SEMINARIUM POWTÓRZYMY 8 listopada 2019 W GODZ. 20.00 DO 22.00

 

 

Seminarium online poświęcone problematyce traumy - tym razem w świetle teorii poliwagalnej, teorii przywiązania i ewolucjonistycznej teorii motywacji  - odbędzie się 14 czerwca godzinach od 20.00 do 22.00.

Cena seminarium to 100 zł. 

Na seminarium obowiązuje wcześniejsza rejestracja, link do kwestionariusza rejestracyjnego znajduje się tutaj 

Interpodmiotowość, trauma i rezyliencja

1.Rys historyczny i definicje

Przejście od psychologii monopersonalnej do bipersonalnej. Trauma i rezyliencja a rodzina

2. By zrozumieć traumę warto poznać:

a) Liotti’s model (trauma i rezyliencja w świetle teorii przywiązania)

b) teorię poliwagalną Porgesa

c) koncepcję okna tolerancji

d) Definicję sytuacji potencjalnie traumatycznej → (podmiotowość, interpodmiotowość) i tego, kiedy prowadzi do psychopatologii, kiedy zaś do rezyliencji 

e) teorię dysocjacji strukturalnej van der Harta (którą omówi na osobnych seminariach dr Alessia Tomba)

Czytaj więcej

Ewolucjonistyczna teoria motywacji i jej kliniczne zastosowanie

Informujemy, iż seminarium zostało odwołane ponieważ nie zebrało się minimum zainteresowanych uczestników.

Miło nam zaprosić czytelników publikowanych przez nas książek na ostatnie seminarium organizowane przez Fundację Przyjaciele Martynki. Seminarium odbędzie się w Poznaniu w dniu 27 czerwca w godzinacj 17.00 do 19.00 w Biurowcu Delta na ul. Towarowej 35.

Seminarium poprowadzą dr Benedetto Farina i dr Fabio Monticelli.

Czytaj więcej

Ciało, które się uczy - seminarium z Eleną Simonetta

Uwaga, zmianie uległy daty seminarium, pierwsze seminarium odbędzie się 7 czerwca, datę drugiego podamy wkrótce. Nie uległy zmianeie godziny od 18.30 do 20.30.

"Ciało, które się uczy" - zapożyczyliśmy od tytułu książki Eleny Simonetta, psychologa, psychoterapeuty, psychotraumatologa, psychologa rehabilitacji psychiatrycznej, europejskiej konsultantki EMDR, terapeuty sensomotorycznego.

Począwszy od analizy wieloczynnikowej trudności w uczeniu się, ukazuje w niej jak aspekty poznawcze tych trudności powinny zostać określane i opisywane za pomocą terminu, który lepiej go wyraża: dysgnozja.

Ścisły związek dysgnozji z traumatycznymi konsekwencjami stylów przywiązania lękowego i zdezorganizowanego prowadzi badaczy do ujmowania dysgnozji często jako prawdziwej trudności w uczeniu się, i jako jednej ze strategii kontrolujących, które ze swej strony są sposobami przystosowania się do traum przywiązaniowych.

Czytaj więcej