Fundacja Przyjaciele Martynki

  • Hanna Michalska

Control-Mastery Theory - szkolenie dla psychoterapeutów

UWAGA!!!

W ZWIĄZKU Z TYM, IŻ SEMINARIUM WZBUDZIŁO WIELKIE ZAINTERESOWANIE,

PONIEWAŻ KOLEJNE PLANUJEMY JESIENIĄ 2020 R.,

PO AUTORYZACJI PRZEZ PROWADZĄCEGO

NA NASZEJ STRONIE DOSTĘPNE BĘDĄ  FRAGMENTY JEGO REJESTRACJI.

Program szkolenia kończącego się uzyskaniem certyfikatu http://cmtcenter.net/about/

rozpoczniemy po raz pierwszy na początku 2021 r. już zapraszamy do zaglądania na stronę, do kwietnia powinny być już umieszczone aktualne informacje.

 

 Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na seminarium online, które poprowadzi prof. Francesco Gazzillo - autor książki "Zaufać pacjentowi. Wprowadzenie do Control Mastey Theory".

 

Celem seminarium będzie przedstawienie najważniejszych koncepcji Control-Mastery Theory (CMT), ich klinicznego zastosowania oraz empirycznych dowodów, które je wspierają. 

W szczególności zatrzymamy się nad koncepcją poczucia bezpieczeństwa, nad zdolnościami wyższych funkcji umysłowych oraz nieświadomej kontroli, nad motywacją do panowania nad problemami i traumami, nad formowaniem się patogennych przekonań i schematów, nad motywacjami prospołecznymi oraz poczuciem winy, a także nad testem świadomym i nieświadomym. 

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Liotti’s model a dysocjacja strukturalna osobowości - PiTiPies

 

Zapraszamy już na warsztatowe zajęcia jesienią.

Uczestnicy będą mogli zapoznać się z metodą PiTiPies opracowaną przez dr Alessię Tomba

Szczegóły podamy w najbliższym czasie.

 

Koncepcja modelu dysocjacji opracowana Giovanni Liottiego posłużyła za punkt wyjścia między innymi badaczom, którzy opracowali teorię dysocjacji strukturalnej. Spróbujemy na naszych seminariach przybliżyć tak model traumy i dysocjacji Liottiego, jak i model dysocjacji strukturalnej.

Idea Pitipies® narodziła się z konieczności znalezienia rozwiązania klinicznego problemu: jak wyjaśnić straumatyzowanym dzieciom to, w jaki sposób działa dysocjacja strukturalna w terminologii podziału na części osobowości.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Trauma i rezyliencja w świetle teorii przywiązania i teorii rozwoju rodziny - webinar

uwaga kolejne terminy seminariów online to 15, 22 i 29 kwietnia w godzinach od 20,00 do 22,00

 link do formularza rejestracyjnego na seminarium 15 kwietnia tutaj

W ciągu ostatnich lat wiele mówiliśmy o traumie, zwłaszcza tej relacyjnej. Czas więc zacząć mówić o koncepcji rezyliencji, tej indywidualnej, relacyjnej i rodzinnej. Trauma i rezyliencja są bowiem zjawiskami tak starymi, jak ludzkość sama.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Trauma a interpodmiotowość

 SEMINARIUM POWTÓRZYMY 21 kwietnia 2020 W GODZ. 20.00 DO 22.00 

Seminarium online poświęcone problematyce traumy - tym razem w świetle teorii poliwagalnej, teorii przywiązania i ewolucjonistycznej teorii motywacji  - odbędzie się 14 czerwca godzinach od 20.00 do 22.00.

Cena seminarium to 80 zł. 

Na seminarium obowiązuje wcześniejsza rejestracja, link do kwestionariusza rejestracyjnego znajduje się tutaj

Interpodmiotowość, trauma 

1.Rys historyczny i definicje

Przejście od psychologii monopersonalnej do bipersonalnej. 

2. By zrozumieć traumę warto poznać:

a) Liotti’s model (trauma i rezyliencja w świetle teorii przywiązania)

b) teorię poliwagalną Porgesa

c) koncepcję okna tolerancji

d) Definicję sytuacji potencjalnie traumatycznej → (podmiotowość, interpodmiotowość) i tego, kiedy prowadzi do psychopatologii, kiedy zaś do rezyliencji 

e) teorię dysocjacji strukturalnej van der Harta (którą omówi na osobnych seminariach dr Alessia Tomba)

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Trauma -interpodmiotowość - rezyliencja - międzynarodowa konferencja

Zasługą teorii przywiązania Bowlbiego jest stworzenie mostu pomiędzy tym, co wewnątrzypsychiczne a tym, co stanowi relacyjną rzeczywistość podmiotu, co też otwiera możliwość dialogu pomiędzy różnymi szkołami psychoterapii.

Podejście poznawczo-ewolucjonistyczne opierające się na ewolucjonistycznej teorii motywacji (integrującej również teorię przywiązania) stanowi bazę do analizy relacyjnej rzeczywistości podmiotu i procesów wewnątrzpsychicznych tak typu bottom up, jak i top down.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Ciało, które się uczy - seminarium z Eleną Simonetta

Mamy nadzieję, że wkrótce podamy aktualne terminy nowych seminariów online

"Ciało, które się uczy" - zapożyczyliśmy od tytułu książki Eleny Simonetta, psychologa, psychoterapeuty, psychotraumatologa, psychologa rehabilitacji psychiatrycznej, europejskiej konsultantki EMDR, terapeuty sensomotorycznego.

Począwszy od analizy wieloczynnikowej trudności w uczeniu się, ukazuje w niej jak aspekty poznawcze tych trudności powinny zostać określane i opisywane za pomocą terminu, który lepiej go wyraża: dysgnozja.

Ścisły związek dysgnozji z traumatycznymi konsekwencjami stylów przywiązania lękowego i zdezorganizowanego prowadzi badaczy do ujmowania dysgnozji często jako prawdziwej trudności w uczeniu się, i jako jednej ze strategii kontrolujących, które ze swej strony są sposobami przystosowania się do traum przywiązaniowych.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Trauma i dysocjacja w świetle teorii przywiązania, wskaźniki, diagnoza, terapia

 

 

 

UWAGA

Po dłuższej przerwie miło nam poinformować o tym, że wznawiamy cykl seminariów na ten temat. Seminaria wzbogacamy o to, co nowego do tej dziedziny wniosła teoria Porgesa

Seminaria będą o tym, co dzisiaj uznaje się za traumę chroniczną, albo złożoną i nowych podejściach terapeutycznych do jej terapii.

O nowych datach seminariów on line, które planujemy na jesień br. poinformujemy wkrótce, przedstawimy też nowych prowadzących. 

 

 

Odbędą się on line i poświęcone będą zdefiniowaniu tego, jakie sytuacje mogą być potencjalnie traumatyczne, kiedy uruchamiają one mechanizmy traumatyzacji oraz przedstawienie tych mechanizmów. Mówić będziemy o tym, co nowego w zrozumienie traumy i dysocjacji oraz samego przywiązania wnosi teoria poliwagalna Porgesa. Mówić będziemy o symptomach wczesnej traumy relacyjnej (i dlaczego system motywacyjny przywiązania jest tak ważny) w kryteriach diagnostycznych DSM5, wskaźnikach traumatyzacji; dysocjacji i jej formach, terapii skoncentrowanej na ciele i opartej na mentalizacji. 

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

trauma przywiązaniowa w świetle ewolucjonistycznej teorii motywacji Liottiego - webinar

 Ewolucjonistyczna teoria motywacji integrując i przekraczając teorię przywiązania Bowlbiego stanowi bardzo dobrą bazę teoretyczną do wyjaśnienia czym jest trauma psychiczna, jakie są rodzaje sytuacji potencjalnie traumatycznych i kiedy zmienia się ona w sytuację traumatyczną. Kiedy mówimy o agresji zrytualizowanej, charakterystycznej dla interakcji interpersonalnych kierowanych przez agonistyczny system rangi, a kiedy o agresji destrukcyjnej, tej wynikającej z aktywacji systemu obrony oraz tej wynikającej z aktywacji systemu polowania. Co to jest mechanizm określany w skrócie jako VIM (Violence Inhibition Mechanism) i dlaczego u niektórych przestaje on działać.

O ile teoria przywiązania tłumaczy reakcję na traumę osób o różnych wzorcach przywiązania oraz proszenie o ukojenie po traumatycznym wydarzeniu, teoria Liottiego wyjaśnia dlaczego objawy po-traumatyczne ujawniają się czasami wiele lat po traumatycznym wydarzeniu, czyli jaką rolę w reakcji na traumę mają strategie kontrolujące występujące po wczesnodziecięcym przywiązaniu zdezorganizowanym.

 

Seminarium odbędzie się 25 marca 2020 r. w godzinach od 20.00 do 22.00

Czytaj więcej